Tento projekt nosím v hlavě již tři roky, kdy jsem se dozvěděla, že v Británii vzniklo ministerstvo pro osamělost, že problém osamělosti jako ohrožení veřejného zdraví berou vážně a začala jsem studovat výzkumy bývalé poslankyně Jo Cox, která zezdola dala průchod komunikaci ke štěstí (Happy to chat).
Čti více ...Na preventivní prohlídky chodíme se svými dětmi zcela automaticky – stejně jako naši rodiče chodili s námi. Jenže v dospělosti tak nějak nemáme potřebu. Jsme přece zdraví, říkáme si. Přitom právě prevence, která je u nás navíc plně hrazena z veřejného pojištění, může odhalit nejen začínající onemocnění, ale pracuje už i s riziky. I přesto ji využívá jen 20 % populace.
Čti více ...Reklama na cokoliv, co souvisí se zdravím, je téma, které vzbuzuje řadu kolikrát i vyhrocených diskusí. Zvlášť citlivá je pak otázka využívání bílého pláště, potažmo bílého oblečení, ve sděleních, která nabízejí doplňky stravy, zdravotní pomůcky nebo i obyčejnou zubní pastu. Kde je hranice mezi eticky uchopeným marketingem a nenápadnou manipulací?
Čti více ...